– Dit is Content Marketing –

Het groeiende belang van online communicatie ontgaat tegenwoordig niemand meer. Steeds meer kmo’s en organisaties beseffen dat content marketing daarbij een krachtige tool is. Meer nog, dat het een mindset is die je doortrekt doorheen je communicatie. Michel Libens, voorzitter van de Raad van Bestuur van Content Makers en CEO van Propaganda, lanceert daarom een nieuw standaardwerk voor moderne marketeers.

Deze week verscheen ‘Dit is Content Marketing’, het nieuwe boek dat Michel Libens schreef samen met collega’s Bart Lombaerts, Wouter Temmerman en Koen Denolf. Een welkome tool voor marketeers, die door de huidige crisis de noodzaak aan straffe content marketing harder voelen dan ooit.

Een standaardwerk door pioniers

Michel Libens ging met zijn boek niet over 1 nacht ijs. Met Propaganda en Content Makers staat hij al jarenlang mee aan het roer van twee bedrijven die pioniers zijn in de content marketing.  Ook Koen Dewolf, Bart Lombaerts en Wouter Temmerman zijn toppers in het vak. Samen geven de vier auteurs mee vorm aan het hedendaagse Belgische marketinglandschap.

Waar content marketing vijf jaar geleden nog the shiny, happy thing was, is het nu uitgegroeid tot een essentieel deel van marketingplannen in veel Belgische bedrijven.”

Michel Libens

Kmo’s en organisaties meer dan ooit online

Het boek komt op de markt tijdens een nieuw tijdperk, waarin content marketing fel aan belang wint. Ondanks de economische crisis behouden of vergroten veel bedrijven hun investeringen in content marketing. Een evolutie, die bevestigd wordt door een onderzoek van ACC, de vereniging van communicatiebureaus. 

Tijdens de crisis bleken de meeste gespecialiseerde bureaus evenveel of net meer werk te hebben tijdens de lockdown, in tegenstelling tot andere communicatiebureaus. De sector voorziet een verdere vooruitgang of minstens een status quo, zowel in België als in het buitenland. 

Het boek bevat meer dan 200 cases en voorbeelden, en concrete tips voor zowel startende als ervaren contentmarketeers.

Bouwen aan de toekomst

Dit is het tweede gezamenlijke werk van de auteurs, vier jaar na ‘Content marketing – van marketeer tot uitgever’. Het boek behandelt de verschillende fasen van een content marketingtraject, geïllustreerd met meer dan 200 cases. 

Mede door interviews met wereldautoriteiten uit de sector werd het een werk voor zowel beginners als experts. Michel Libens: “We legden het boek voor aan enkele toppers uit ons vakgebied. Het doet plezier om te merken dat het daar alvast in de smaak valt.” Jasper van Zandbeek (eigenaar van Zandbeek, het best gewaardeerde marketingadviesbureau van Nederland): “‘Dit is content marketing’ is het beste boek dat ik ooit las over contentmarketing. Een standaardwerk dat thuishoort in de boekenkast en vooral het brein van iedere moderne marketeer. Een diepe buiging voor de auteurs en het monnikenwerk dat zij verrichten.”

Het boek bestellen kan via Uitgeverij LannooCampus. 

Meer informatie: www.ditiscontentmarketing.be