Een magazine op maat van de klant: dat was onze uitdaging voor De Brilstudio in Hasselt. Een heerlijke opdracht, want wat is er leuker dan languit in de zetel ploffen met een magazine? Aan de slag dus met een medium dat ontspant, inspireert en informeert en zo de aandacht op een unieke manier weet te trekken. 

De Brilstudio is een gespecialiseerde optiekzaak voor zowel kinderen als volwassenen, met vestigingen in Diepenbeek en Kermt. Begin 2020 maakten we een start als vaste content marketeers en storytellers van dienst. We bedachten een blog voor zowel www.brilstudiokids.be als www.debrilboutique.be, tekenden een sociale-mediastrategie uit voor beide winkels en daarna kon het schrijven beginnen. 

#Optometrist #Eyefashion #KoopLokaal

Met de content die we het voorbije jaar maakten in de ene hand en een lijstje met creatieve ideeën in de andere, kreeg het tijdschrift vorm. Van interviews met hippe ontwerpers over portretten van klanten en het team, tot artikels over ooggezondheid: we doken helemaal in de wereld van de optiek. Samen met zaakvoerster Gythe Grosemans vonden we de juiste mensen, organiseerden fotoshoots en interviews, en leerden heel wat bij over het vak van een optometrist. 

Die artikels publiceerden we op de website en op Facebook, maar ze kwamen nóg mooier tot hun recht op print. Het was dan ook met trots dat we in oktober 2020 het magazine op de bus konden doen. 

Een tijdschrift als visitekaartje

Of print nog relevant is? Absoluut! Het medium begint met de digitalisering zelfs aan een remonte: weg van het scherm, en weg van het vluchtige. 

Met mooi vormgegeven, boeiende verhalen ontsnappen we even aan de zorgen van de dag, en we steken er heel wat van op. Een magazine blijft liggen, springt herhaaldelijk in het oog en wordt gedeeld met vrienden en bezoekers. Je bladert door de verhalen, kiest er eentje uit en ontdekt later weer een ander. Je favoriete artikels bekijk je nog opnieuw. Als deel van een marketingcampagne kan dat tellen, getuige ook de volle agenda van De BrilBoutique na publicatie.

Het werd uiteindelijk een tijdschrift van 24 pagina’s met als titel ‘Your Eyes Magazine’. Het magazine viel in de bus bij 40.000 Limburgse gezinnen en biedt een creatieve kijk op wat er leeft in de wereld van de Belgische optiek. 

Benieuwd naar het resultaat? Ontdek hier het magazine

Zelf ook interesse in een tijdschrift op maat?