Vacature: Project Manager Online Content Marketing

We zoeken een Project Manager Online Content Marketing

Communicatie, content marketing en sociale media zijn helemaal je ding. Je snapt dat zowat alle marketing langzaam maar zeker content marketing wordt. Straffe content projecten (social platforms, video’s, blogs, newsletters, minisites, e-books, enz…) maken je dus meer dan content.

Projecten managen, deadlines halen, kmo-klanten begeleiden, copy schrijven, social video en jouw projecten zien schitteren, geven jou echt een kick?

#nicetomeetyou!

WAT JE KOMT DOEN:

Project en account management: 

  • Je zorgt voor de goede uitvoering van jouw eigen content marketingprojecten.
  • Je focust op de online kanalen en formats  (sociale media, minisites, video’s, infographics, blogs, e-books, white papers, newsletters, e-mail automation, …). Maar ook offline projecten manage je met plezier (leaflets, flyers, magazines,…), in samenwerking met de offline specialisten in ons team.
  • Je vertaalt de wensen van jouw klant in een ijzersterke briefing voor de creatieve cel en je bent eindverantwoordelijk voor de kwaliteit van de output.
  • Je stuurt de creatieve cel aan (copywriters, videocrew, graphic designers, fotografen, online marketingstrategen, SEO & SEA specialist, online advertising experts, …). Je zorgt dat jouw project de deadlines haalt, en stuurt het realisatieproces en de organisatie aan van begin tot afwerking.
  • Je stemt jouw projecten permanent af met de visie en marketing- en communicatiedoelstellingen van jouw klanten.
  • Je bent het dagdagelijks aanspreekpunt van jouw klanten en coördineert de verbeterrondes.
  • Je coördineert de vertalingen van de content.
  • Je beheert de projectbudgetten.
  • Je speurt bij jouw kmo-klanten actief naar mogelijke verbeteringen, extra opportuniteiten, nieuwe ideeën, …
  • Je bent voor jouw klanten hét gezicht van Content Makers, en niet zomaar een gezicht: hét gezicht dat hun content marketing naar de next level brengt.

Inhoudelijk:

  • Je bepaalt samen met jouw collega’s de conceptuele en inhoudelijke lijn van content marketingprojecten, m.a.w. mee opstellen van de strategie, content plan, content kalender, brainstormen rond formats en rubrieken, bepalen van invalshoeken, definiëren van de tone of voice etc.
  • Je weet hoe resultaatgerichte content marketing is opgebouwd.
  • Je hebt een vlotte pen: je hebt oog voor korte, krachtige copy. Je schrijft zelf sociale media posts, newsletters en blogs, en je beoordeelt de teksten van de copywriters en stuurt bij waar nodig.
  • Je hebt oog voor goede social video. Je weet hoe een straffe video is opgebouwd, en je kan dit overbrengen naar de videocrew en monteur.
  • Je verzorgt de kwaliteitscontrole van jouw content marketingprojecten en hebt oog voor de perfecte combinatie van woord, beeld en video.
  • Je volgt mee de stand van zaken van de kpi’s van jouw projecten op en stuurt het content plan bij waar nodig.
  • Je bent mee met de nieuwste online content marketing trends (Instagram stories, social video, e-mail automation, lead generation, Facebook Messenger, WhatsApp, …) en weet ze in te passen in jouw content marketingprojecten.

OVER JOU:

  • De wereld van content marketing, social media, communicatie van bedrijven, media-evoluties, … Het boeit jou al enkele jaren enorm.
  • Je hebt 3 tot 5 jaar professionele ervaring met project management van online content marketingprojecten. 
  • Je bent flexibel en werkt graag in teamverband.
  • Je houdt van de directe, korte lijnen en no-nonsensestijl van kmo-klanten.
  • Je hebt uitgesproken redactionele skills en een grote taalgevoeligheid.
  • Content, content, content: je wordt enthousiast van straffe online content.
  • Structuur is je maatje: bij jouw projecten ga je systematisch te werk.
  • Samenwerken met collega’s, een babbeltje aan het koffieapparaat, een telefoontje met klanten of externe medewerkers… doe je graag: je bent een sociaal dier.
  • Je kan ook goed alleen werken, je hebt niet elk uur van de dag aansturing en bevestiging nodig.
  • Jouw moedertaal is het Nederlands en je beheerst ook de taal van Molière op een goed niveau: je kan jezelf goed mondeling uitdrukken in het Frans en het begrijpen van Franstalige teksten en mails vormt voor jou geen probleem.
  • Je bent communicatief, enthousiast én ambitieus.
  • Je hebt snel inzicht in de dingen en voelt je thuis in een klantgedreven organisatie.
  • Een uitdaging ga je niet uit de weg, integendeel: je sprint er naartoe.
  • Je ziet werk (al voor het er is).
  • Je staat stevig in je schoenen en bent niet bang om je mening te geven.
  • Je loopt graag voor de troepen uit en krijgt anderen mee in je ideeën.
  • Je haalt energie uit het behalen van resultaten en gaat voor ‘best in class’.

OVER ONS AANBOD:

  • Een boeiende, erg afwisselende job met veel verantwoordelijkheid.
  •  Een dagelijkse dosis rock-‘n-roll in een start-up die deel uitmaakt van een groot en sterk moederhuis (Propaganda, het grootste onafhankelijke content marketing agency in België, is medeaandeelhouder van Content Makers).
  • De gelegenheid om jouw job zelf mee vorm te geven en in te kleden.
  • Horizontale structuur met gepassioneerde collega’s waar ieders mening telt en veel vrijheid en ruimte is voor eigen initiatief.
  • Een gevarieerde job met regelmatig thuiswerk, flexibele uurregeling, waarin menselijk contact centraal staat.
  • Je krijgt de kans om voortdurend bij te leren over online content marketing, sociale media en storytelling.
  • Elke dag vers fruit.
  • Tijd voor werken én plezier maken.
  • Een voltijdse functie in loondienst.
  • Een aantrekkelijk verloningspakket in functie van jouw kennis en ervaring.

HEB JE HIER GOESTING IN? MAAR ECHT VEEL GOESTING!?

Solliciteer dan onmiddellijk. Voeg je cv toe en overtuig ons waarom jij ons ‘content’ gaat maken!
(Raadpleeg ons privacybeleid voor informatie over hoe we je persoonsgegevens verwerken.)

#Achterdeschermen

Van waar onze bedrijfsnaam Content Makers?

We bedenken de online strategie en maken de content (video’s, blogs, social media posts,…) voor bedrijven om zo hun online zichtbaarheid te verhogen.
Tegelijk is het onze missie om onze klanten content (tevreden) te maken. Gaan we er samen voor?