Ons verhaal

Content Makers is een marketingbureau voor kmo’s en professionele organisaties. We begeleiden kmo’s en middelgrote organisaties met hun marketingvraagstukken. We kennen hun specifieke uitdagingen en eigenheid als geen ander.

Klanten zijn o.a. Beweging.net, de Belgische Federatie van Voedselbanken, Jobat, Moteo Benelli, de Brilstudio, Retail Projects Europe, Whyte Corporate Affairs en bedrijfsvastgoedspecialisten Futurn en DGI.

De samenwerking

In 2019 kwam Propaganda aan boord als aandeelhouder van Content Makers. Michel Libens, CEO van Propaganda, is onze voorzitter van de Raad van Bestuur.

Propaganda is het grootste onafhankelijke content marketing agency in België en heeft 25 jaar ervaring als pionier in content marketing strategie voor grote en internationale bedrijven zoals Delhaize, KBC Bank, bpost, Kluwer, Makro-Metro, OZ Onafhankelijk Ziekenfonds, Proximus, Toyota, VOKA, …

Het is onze ambitie om Content Makers uit te bouwen tot het strafste en grootste content marketingbureau voor kmo’s.

 

De KMO-specialist

Content Makers brengt content marketing op kmo-maat.

Kmo’s hebben niet de grote budgetten voor radio- of tv-campagnes. Content marketing – vooral op social media – is voor hen een impactvol alternatief. Content Makers kiest daarbij voor een totaalaanpak voor zijn klanten: met strategie, een contentplan, contentcreatie (van video’s, sociale media posts, blogs, e-books, white papers tot e-nieuwsbrieven en e-mail automation), distributie (verspreiden en adverteren) en meten van de ROI. Kmo’s hebben een brede aanpak nodig, omdat ze vaak de mankracht ontbreken om alles zelf op poten te zetten. Voor ons is het echt boeiend: je zit immers mee aan het stuur van de marketing- en bedrijfsstrategie. En dankzij de korte beslissingslijnen kan alles heel snel gaan.

We zijn sterk in creatieve en inhoudelijke storytelling met een strategische onderbouw, om zo de gewenste commerciële en communicatiedoelen van onze klanten te realiseren.

Dankzij onze 10 jaar ervaring weten we wat werkt en wat niet. De nieuwste trends, zoals sociale media video’s en gerichte advertising op sociale media, maken prominent deel uit van elke strategie die we opzetten. En dit allemaal op maat van een kmo-marketingbudget.

De Content Makers

Achter de knoppen zit een creatief team knappe koppen: copywriters, videocrew, graphic designers, fotograaf, online marketing strategen, account managers, SEO & SEA-specialisten, social advertising experts, … Wij vinden voor elke klant de juiste toon en stijl.

Gepassioneerd en ambitieus? Rechtdoorzee en no-nonsense? Humoristisch en creatief? We pleiten schuldig!

De missie

Content Makers werkt voor gepassioneerde kmo’s en professionele organisaties een content marketing en social media-plan uit dat haalbaar en betaalbaar is. Geen platte push-strategie, wel een verfijnde pull-strategie met inhoudelijk sterke en overtuigende content. Want de traditionele, opdringerige reclame werkt online, en bij uitstek op sociale media, contraproductief. Ons doel is om vertrouwen op te bouwen, expertise uit te stralen en zo de  commerciële en communicatiedoelen van onze klanten te realiseren.

Vanwaar onze bedrijfsnaam Content Makers?

We bedenken een online strategie en maken content (video’s, blogs, social media posts, …) voor bedrijven en organisaties, om zo hun online zichtbaarheid te verhogen.
Tegelijk worden we blij van een tevreden opdrachtgever en gaan we voor contente klanten! 
Ben jij er ook klaar voor?