Ons verhaal

Content Makers is een marketingbureau voor KMO’s. Managing director Maarten Rottiers begeleidt al 10 jaar kmo’s en middelgrote organisaties met hun marketingvraagstukken. We kennen hun specifieke uitdagingen en eigenheid als geen ander.

Klanten zijn o.a. Beweging.net, de Voedselbanken, Jobat, Jobmatch (een interimspecialist met 18 kantoren), Moteo (van de Benelli moto’s), de Bril Studio en bedrijfsvastgoedspecialisten Futurn en DGI.

De MANAGING DIRECTOR

De dagelijkse leiding van Content Makers is in handen van oprichter Maarten Rottiers. Met een rugzak gevuld met ervaringen als KMO content marketeer (10 jaar), redacteur en tv-maker bij de VRT en marketing coördinator bij Belfius combineert Maarten redactioneel en commercieel inzicht. Twee essentiële bouwstenen voor content marketing en sociale media succes, die nog eens versterkt worden door een passie voor alles wat online beweegt en digitaal ademt.

De samenwerking

Naast stichter Maarten Rottiers kwam in 2019 Propaganda mee aan boord als aandeelhouder van Content Makers. Michel Libens, CEO van Propaganda, is onze voorzitter van de Raad van Bestuur.

Propaganda is het grootste onafhankelijke content marketing agency in België en heeft 25 jaar ervaring als pionier in content marketing strategie voor grote en internationale bedrijven zoals Delhaize, KBC Bank, bpost, Kluwer, Makro-Metro, OZ Onafhankelijk Ziekenfonds, Proximus, Toyota, VOKA, e.a.

“De samenwerking brengt wat ik gehoopt had”, vertelt Managing Director Maarten Rottiers. “We kunnen onze kwaliteit nog verhogen omdat we ons kunnen focussen op waarin we goed zijn: sterke communicatie en straf creatief werk. Propaganda verzorgt immers onze backoffice. Daarnaast kunnen we voortaan meer en sneller investeren. En tot slot laat het me toe om te pingpongen over strategische beslissingen.”

Het is onze ambitie om Content Makers uit te bouwen tot het strafste en grootste content marketingbureau voor KMO’s.

De KMO specialist

Content Makers brengt content marketing op KMO-maat.

“KMO’s hebben niet de grote budgetten voor radio- of tv-campagnes”, zegt Maarten Rottiers. “Content marketing – vooral op social media – is voor hen een impactvol alternatief.” Content Makers kiest daarbij voor een totaalaanpak voor zijn klanten: met strategie, een contentplan, contentcreatie (van video’s, sociale media posts, blogs, e-books, white papers tot e-nieuwsbrieven en e-mail automation), distributie (verspreiden en adverteren) en meten van de ROI. Maarten Rottiers: “KMO’s hebben een dergelijke brede aanpak nodig, net omdat ze vaak onvoldoende mensen intern hebben om alles op poten te zetten. Voor ons is het super interessant: je zit immers mee aan het stuur van de marketing- en bedrijfsstrategie. En dankzij de korte beslissingslijnen kan alles heel snel gaan.”

We zijn sterk in creatieve en inhoudelijke storytelling met een strategische onderbouw, om zo de gewenste commerciële en communicatiedoelen van onze klanten te realiseren.

Dankzij onze 10 jaar ervaring weten we wat werkt en wat niet. De nieuwste trends, zoals sociale media video’s en gerichte advertising op sociale media, maken prominent deel uit van elke strategie die we opzetten. En dit allemaal op maat van een KMO-marketingbudget.

De Content Makers

Achter de knoppen zit een creatief team knappe koppen: copywriters, videocrew, graphic designers, fotograaf, online marketing strategen, account managers, een SEO & SEA specialist, sociale media advertising experts, … Wij slagen erin om voor elke klant de juiste toon en stijl te vinden.

Gepassioneerd en ambitieus? Recht door zee en no-nonsense? Humoristisch en een tikkeltje visionair? We pleiten schuldig!

De missie

Content Makers werkt voor gepassioneerde KMO’s een content marketing en sociale media plan uit dat haalbaar en betaalbaar is. Geen platte push-strategie maar wel een verfijnde pull-strategie met inhoudelijk sterke en overtuigende content. Want de typische pusherige reclame werkt online, en bij uitstek op sociale media, contraproductief. Ons doel is om vertrouwen op te bouwen, expertise uit te stralen en zo de gewenste commerciële en communicatiedoelen van onze klanten te realiseren.

De locatie

Content Makers werkt vanuit haar kantoren in Merchtem, op 20 kilometer van Brussel en Antwerpen, en is actief in heel Vlaanderen.

We zijn gevestigd in het schoonste straatje van Merchtem met zicht op de klokkentoren van de Onze-Lieve-Vrouw-ter-Noodt kerk. Loop even binnen in ons kantoor in de Kerkstraat nummer 1 boven de koffiebar van de Wereld van Alice. Geen obscure koffieshop voor de duidelijkheid, daarvoor verwijzen we je graag door naar onze noorderburen, wel een sympathiek adresje met originele lunchgerechten en tweedehands baby- en kinderkleding.

Onze deur staat altijd open voor een vrijblijvend gesprek én een lekker kopje koffie van onze onderburen.

Van waar onze bedrijfsnaam Content Makers?

We bedenken de online strategie en maken de content (video’s, blogs, social media posts,…) voor bedrijven om zo hun online zichtbaarheid te verhogen.
Tegelijk is het onze missie om onze klanten content (tevreden) te maken. Gaan we er samen voor?