fbpx

Hoe helpen online marketing en sociale media bij het binnenhalen van kwalitatieve leads?

  • Via online marketing kan je een lijst opbouwen van warme leads (mensen uit je doelgroep die zelf hun contactgegevens achterlaten om door jullie gecontacteerd te worden).
  • Je sales mensen kunnen die leads opbellen of er langsgaan.
  • Sommige van die leads zullen jullie zelf contacteren, waardoor jij tijd uitspaart.
  • Geen koude prospectie meer nodig. Je kan werken op een lijst van warme leads die interesse hebben in je bedrijf en aanbod.
  • Consistente instroom van potentiële klanten: door online volgens een vast ritme te communiceren, bouwt je bedrijf een groeiende bekendheid op waardoor je alsmaar meer leads aantrekt.
  • Het levert de juiste klanten op: zij die passen bij je aanbod en prijszetting.

Voorbeeld: salesproces met de hulp van sociale media

Dit is een voorbeeld van een salesproces, als je sociale media inzet in combinatie met andere online kanalen:

  1. Een potentiële klant (m/v) bezoekt je website, maar neemt geen contact op.
  2. De dagen erna ziet hij af en toe een advertentie verschijnen op zijn Facebook.
  3. Hij klikt nog eens door naar je site en merkt nu ook dat je interessante informatie (zogenaamde “content”) op je site hebt staan, waar hij iets uit kan leren en waarmee jij de expertise van je bedrijf bewijst.
  4. Hij schrijft zich in op jullie nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van nieuwe content.
  5. Na de volgende nieuwsbrief neemt hij contact op om een gesprek te vragen.

Stel dat de potentiële klant na stap 4 niet zelf contact opneemt om te praten. Hij blijft nieuwsbrieven krijgen en jullie posts zien op zijn sociale media, en neemt later contact op. Om dit proces te versnellen, kan na stap 4 ook een van je salesmensen contact opnemen met de potentiële klant om hem voor zijn interesse te bedanken en te vragen of hij een gesprek wil. De kans is groot dat hij hierop ingaat, want hij heeft interesse in jullie bedrijf en aanbod.

Het geheim achter de online marketingstrategie die wij opzetten voor onze klanten

Om van één iemand een klant te maken, moet je je boodschap 5 tot 7 keer bij hem of haar onder de aandacht brengen. Onze zaakvoerder Maarten Rottiers vertelt:

Online marketing zorgt voor zekere resultaten

Je bedrijf krijgt ongetwijfeld nieuwe klanten via mond-tot-mondreclame? Klanten die je bedrijf kennen en grote interesse hebben in je aanbod. De kwaliteit van de leads die je via online marketing genereert, zijn van diezelfde hoge kwaliteit. 

Dat is een fantastisch voordeel van online marketing. Door gericht berichten te sturen naar de juiste doelgroep , zetten we de budgetten veel efficiënter in dan bij offline reclame.

Zowel koude prospectie als het printen en versturen van folders of flyers nemen een stevige hap uit je marketingbudget. Je bent niet zeker van de resultaten en het is ook moeilijk te meten achteraf.

Online marketing zet je gericht in. Dat betekent dat we er samen voor zorgen dat de juiste boodschap op het geschikte moment bij de juiste persoon terechtkomt. Dit kunnen advertenties zijn na het bezoeken van je website, maar ook e-mails en online content, zoals video’s of blogs. We kunnen de resultaten ook aantonen aan de hand van cijfers.

Conclusie: dankzij online marketing zet je jouw marketingbudget efficiënt in en haal je betere resultaten door de juiste leads binnen te halen. Je salesmensen moeten de bal dan gewoon nog binnenkoppen.

Waarom lees jij dit?

Ben je op deze pagina terechtgekomen via een e-mail, sociale media of via Google? Lees je dit omdat je benieuwd bent hoe online marketing voor omzetgroei zorgt?

In elk geval: als je de tijd genomen hebt om dit te lezen, is dit een bewijs dat online marketing werkt. Je zou de tijd niet genomen hebben, mocht je al perfect weten hoe je je online marketing het best uitbouwt. En wij zijn erin geslaagd om je op deze pagina te krijgen, dankzij het slim inzetten van online kanalen. Die techniek kunnen we ook opzetten voor jouw bedrijf.

Wij luisteren en denken met je mee

Belangrijk: niet elk bedrijf heeft baat bij exact dezelfde mix van online kanalen. Het kan dus zijn dat het bovenstaande proces niet 200% bij jouw bedrijf past. Voor elke klant maken wij een mix op maat. Daarom vinden we het belangrijk om te starten met een gratis gesprek. Daarin nemen we de tijd om rustig kennis te maken. We vertellen wat wij doen en tonen enkele cases. We laten ook jou vertellen hoe je bedrijf alles nu aanpakt en op welke obstakels je botst. We bekijken welk pakket best aansluit bij jouw noden. Alles is gericht op het eindresultaat: hoe kunnen we jouw bedrijf meer warme leads bezorgen.

Tijdens dat gratis gesprek lichten we toe hoe wij van Content Makers je bedrijf helpen bij elke stap:

  • Opmaken online marketingstrategie
  • Sociale media posts
  • Online advertenties
  • E-mailcampagnes
  • Content creatie: zoals video’s, visuals, een blog
  • Lead generation