Dat communicatie nog belangrijker wordt in tijden van crisis, is de voorbije maanden duidelijk gebleken. Daarom schakelden we als team nog een versnelling hoger. Diverse klanten zoals Voedselbanken, bedrijfsvastgoedspecialist DGI, interimketen Jobmatch en Jobat.be pasten hun communicatie aan in het kader van de coronacrisis. En ook dan staan we voor hen klaar met strategisch advies, communicatiecampagnes, kwaliteitsvolle content en de juiste tone of voice. Want dat is onze stiel.
Door het hamsteren kampten de Voedselbanken met een voedseltekort. Daarom werkten we een fondsenwervingscampagne uit via sociale media en de nationale pers samen met pr-bureau Whyte. We lanceerden onder meer een video van voorzitter Piet Vanthemsche, een oproep tot solidariteit en een vraag naar steun vanwege ambassadeurs Sandra Bekkari en Julien Lapraille. In samenwerking met de Pro League en sportmarketingbureau Flying Colours zetten we ook een influencer campagne met diverse bekende sportlui op. Elk van deze acties resulteerde in een grote weerklank op sociale media en in de nationale pers.
Voor Jobat.be en interimketen Jobmatch sloegen we aan het bloggen over de veranderde realiteit op de arbeidsmarkt. Onderwerpen zoals tijdelijke werkloosheid en telewerk, maar ook goede voornemens voor na de lockdown, besparende tips voor wie tijdelijk minder loon heeft en nuttige tijdsbesteding voor wie momenteel meer tijd doorbrengt aan het thuisfront passeerden de revue. Door de content te adverteren op sociale media wilden we zo veel mogelijk mensen inspireren en zorgden tegelijk voor extra traffic naar de websites van onze opdrachtgevers.
Bedrijfsvastgoedspecialist DGI speelde dan weer snel in op de acute vraag naar extra opslagruimte. We hielpen hen met een e-mailcampagne voor hun eigen netwerk en we maakten en adverteerden een promotiecampagne op social media.
Heb je vragen over jouw online communicatie?
Wij staan voor je klaar.