Instagram Stories voor bedrijven: hoe werkt het?

Zijn Instagram Stories voor bedrijven nuttig? Jazeker! Het is een goede manier om een band en vertrouwen op te bouwen met potentiële klanten.
Instagram is een heel beeldend sociaal medium. Via Instagram Stories kunnen bedrijven laten zien waar ze op dit moment mee bezig zijn.

Het geeft een live-gevoel, betrokkenheid.

Door leuke foto’s en video’s te plaatsen, gunnen bedrijven hun doelgroep een blik achter de schermen. Dat creëert een band en vertrouwen, en dat is de eerste en onmisbare stap om van een vreemde een klant te maken.

Volg ook onze Instagrampagina en bekijk onze Stories!

Wat zijn Instagram Stories?

Je maakt een foto of video die je deelt als Story op je Instagram pagina. Dat verhaal blijft 24 uur beschikbaar voor je volgers.

Je kan de foto of video ook bewerken door er tekst op te zetten of een filter aan toe te voegen.

Hoe maak ik een Instagram Story

Tik linksboven in je scherm op of veeg naar rechts in je overzicht.

Tik onder in het scherm op om een foto te maken of tik en houd vast om een video op te nemen.

Veeg ergens op het scherm omhoog om een foto uit de bibliotheek of galerij van je telefoon te kiezen.

Tik op , of om te tekenen op of een tekst of sticker toe te voegen aan je foto of video.

Sleep tekst of een sticker en laat deze onder aan het scherm los boven om de tekst of de sticker te verwijderen.

Als je klaar bent om te delen, tik dan linksonder op Je verhaal.

Opmerking: verhalen verdwijnen na 24 uur uit je profiel en overzicht, tenzij je ze als hoogtepunt aan je profiel toevoegt.

Instagram Stories: hoe werkt het? Hier vind je een antwoord op elke vraag.

Regelmatig delen we Stories op onze Instagrampagina.
Enkele voorbeelden van recente posts: